Механізми й платформи дозволяють громадянам долучатися до прийняття рішень на місцевому рівні. Департамент стратегічного розвитку та цифрових трансформацій ІФ спільно з ГО «Івано-Франківський регіональний центр» в рамках проєкту Ради Європи сформували електронний каталог інструментів громадської участі.
Часто буває так, що інформація про електронні інструменти розкидана по різних ресурсах чи розділах офіційного веб-сайту, і мешканцям доводиться витрачати багато часу, щоб знайти потрібні відомості, тож для вашої зручності, переходьте за посиланням https://drive.google.com/…/1Xz…/view…
До переліків включені працюючі форми взаємодії мешканців з владою, в тому числі й ті, які не є класичними прикладами інструментів громадської участі, наприклад, чат-боти. Втім ці всі інструменти покликані спростити комунікацію та взаємодію із органами місцевого самоврядування.
Використання інструментів громадської участі охоплює підходи та засоби для інформування, консультацій, діалогу та партнерства з громадськістю, щоб заохотити тих, на кого впливає та чи інша ініціатива, зробити свій внесок у прийняття рішень. Ключовою відмінністю є саме «внесок» громадськості (мешканців, бізнесу, громадянського суспільства тощо), що відрізняє ці інструменти від інших комунікаційних стратегій.
В Івано-Франківській громаді наявні такі інструменти громадської участі, як звернення громадян, запити на інформацію, електронні петиції, громадські слухання, бюджет участі та інші.
Популярність мають такі форми взаємодії з муніципальною владою, як електронна приймальня та база даних нормативно-правових актів. Електронна приймальня (emvk.if.ua) – це онлайн-платформа, яка дозволяє подавати електронні звернення та запити на інформацію.
Особливості:
· Швидкість подання.
· Можливість відстеження стану розгляду.
· Зручність для громадян, які не можуть особисто відвідати міську раду.
База даних (реєстр) нормативно-правових актів (namvk.if.ua) надає доступ до нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування Івано-Франківської громади, їхніх проєктів та інших офіційних документів.
Знаною у містян є служба оперативного реагування 15-80 – багатоканальна система для вирішення проблем міста:
· Працює через сайт, телеграм-бот, фейсбук-групу та телефон.
· Дозволяє оперативно повідомляти про проблеми благоустрою, житлово-комунального господарства тощо.
· Забезпечує зворотний зв’язок щодо вирішення проблеми.
Всього зібрано і описано 16 інструментів для участі мешканців у житті міста. Також зібрано комунікаційні цифрові ресурси міської влади за посиланням https://bit.ly/3CgOKLk, які включають:
· Офіційні вебсайти міської ради, її виконавчого комітету, інших виконавчих органів, міського голови.
· Публічні сторінки/акаунти міської ради, її виконавчого комітету та інших виконавчих органів, міського голови у соціальних мережах (Фейсбук, Інстаграм, TikTok та ін.), YouTube-канали, групи, канали, чати у Telegram, Viber і т.д.
· Мобільні додатки міської ради, її виконавчого комітету та інших виконавчих органів.
Івано-Франківська міська рада на зв’язку з громадою 24/7.