В нинішньому році особливо помітно, що дороги Києва переформатовують для зручності людей — пішоходів, велосипедистів, пасажирів комунального транспорту. І це — програмна робота. Якість доріг, капітальний ремонт, безпека на дорогах — в пріоритеті. Про це «Вечірньому Києву» розповів заступник голови КМДА Олександр Густєлєв.
ОКРЕМІ СМУГИ РУХУ — ДЛЯ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ
— На дорогах Києва організовують все більше смуг суто для проїзду громадського транспорту. Цей процес продовжуватиметься?
— У Києві вже існують 34 виділені смуги для руху громадського транспорту з позначкою «А», якими не мають права користуватися автомобілісти. За літо у цей список увійшли смуги на вулицях Луговій, Івашкевича, Братиславській, Харківському шосе. Днями до них доєдналася вул. Солом’янська. На черзі — проспект Правди. Це робиться для того, щоби надати перевагу у безперешкодному русі автобусам та тролейбусам, щоби кияни не простоювали у заторах.
Смуги для комунального транспортуНа смуги «А» не дозволено заїжджати автомобілям
Організовуючи одну за одною смуги безперешкодного руху, ми складаємо їх у систему по всьому місту. Так, запровадження виділеної смуги для руху транспортних засобів на Харківському шосе дало нам змогу з’єднати три лівобережні райони столиці — Деснянський, Дніпровський і Дарницький та правий берег столиці.
Відтепер громадський транспорт має перевагу у русі на ключових магістралях лівобережних районів: Харківське шосе — просп. Миру — вул. Будівельників — просп. Визволителів — б-р Перова. А також магістралях, які з’єднують лівий та правий береги Києва: Харківське шосе — просп. Ю. Гагаріна — вул. Братиславська — просп. Р. Шухевича — Північний міст — просп. С. Бандери — вул. О. Теліги.
КИЇВ — ДЛЯ ВЕЛОСИПЕДИСТІВ
— Київ першим ініціював впровадження суміщеного руху велосипедистів та автотранспорту, значно обмеживши швидкісний режим для машин. Як розвиватиметься велоінфраструктура надалі?
-Розбудова велоінфраструктури столиці відбувається одночасно за трьома напрямками: у рамках капітальних ремонтів, за рахунок зміни схем організації дорожнього руху та збільшення кількості вулиць із суміщеним рухом велосипедного та громадського транспорту.
Що стосується суміщеного руху велосипедистів та автотранспорту з обмеженням швидкості для останніх, дійсно, влітку спільний рух запровадили на Ботанічній площі, щоб з’єднати велосмугу на вулиці Леонтовича та велосипедну доріжку на вулиці Івана Франка. А також на вулиці Паторжинського у Шевченківському районі.
Суміщена смуга на вул. НіманськійОновлений дорожній простір на Бессарабці
Водіям дозволили рухатися зі швидкістю лише 20 км/год для безпеки велосипедистів. Це було потрібно зробити, аби велорух став безперервним з вулиці Рейтарської до Прорізної. Суміщений рух з обмеженням швидкості для автомобілів є на вулицях Німанській, Академіка Янгеля, Бажова, Адама Міцкевича, Лейпцизькій, Цитадельній, Стрілецькій, Стрітенській, Попудренка. Місто пообіцяло це зробити й зробило.
Крім того, ми не просто збільшуємо кількість велодоріг, а робимо їх зручними. За останні місяці в Києві з’явилися гумові борти для відокремлення велосипедної смуги від зони паркування автотранспорту, лівоповоротні зони очікування для велосипедистів та інші корисні нововведення.
На вул.Солом’янській виділили смугу для велосипедистів
Показовим є перерозподіл дорожнього простору на вул. Солом’янській, де днями замість трьох автомобільних смуг по чотири метри влаштували смугу громадського транспорту шириною 3,5 метри, дві автомобільні смуги по три метри та смугу для велосипедистів завширшки 1,5 метри.
Впроваджуємо нову схему організації дорожнього руху та реорганізуємо вулицю Басейну та Бессарабську площу завдяки чому влаштовується двостороння велосипедна доріжка за рахунок проїжджої частини.
— Місто в нинішньому році надбало багато велодоріг?
-Так. Новими є велодоріжки та велосмуги на вулицях Гарматній, Маршала Рибалка, Прорізній, Сім’ї Кульженків, Паторжинського, Героїв Севастополя, Професора Підвисоцького, Німанській, Григорія Сковороди, Стрітенській, Бажова, Пилипа Козицького, Цитадельній, Лейпцизькій, Генадія Воробйова, Петра Ніщинського, Юрія Поправки, бульварі Праці та багатьох інших.
Під час капремонтів велоінфраструктуру побудували на вулицях Борщагівській, Милославській та проспекті Степана Бандери. Триваю роботи на вулицях Івана Франка, Льва Толстого, Андріївській, Великій Окружній. Наприклад, на проспекті Бандери збудували двосторонню велодорогу протяжністю 1,5 км, яка є продовженням велоінфраструктури на проспекті, облаштованої минулого року.
Крім того, двостороння велодоріжка, протяжністю 1 км з обох боків, з’явилася на вул. Милославській і поєднається з веломаршрутом «Троєщина-Європейська площа». А доріжка довжиною 2,3 км на вул. Борщагівській стане частиною веломаршруту «Борщагівка-Центр».
ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНИЙ СЕЗОН І ВЕЛИКІ ЗАТОРИ НА ДОРОГАХ
Велики обсяги асфальтобетому укладають вночі, коли немає трафікаУкладання асфальту на оновленому шляхопроводі
— Кияни вже звикли, що влітку у столиці відбувається ремонтно-будівельний дорожній бум і треба потерпіти незручності та корки, адже десятиліттями неремонтовані магістралі потрібно оновлювати. Де вже скоро проїхати буде легше?
— Одразу назву вулицю Чорнобильську, яку капітально не ремонтували від її створення. А нині вже заасфальтували й доробляють тротуари та велодоріжки. У серпні завершили капітальний ремонт проспекту Бандери, який проводили у декілька етапів.
Всього удорожньо-будівельному сезоні 2021 року, який ще триває, продовжили масштабні ремонти доріг, які капітально не ремонтувалися майже півстоліття. Так, цього року завершили капремонти вулиці Милославської, яку востаннє відновлювали 33 роки тому, та вулиці Борщагівської, капремонт якої проводили ще у 1964 році. Тобто — 57 років тому.
Вільно вже можна їздити оновленим Індустріальним шляхопроводом, шляхопроводом на просп. Степана Бандери біля залізничної станції Зеніт. Капітально відремонтували вул. Ю. Шевельова, реконструювали колектор дощової каналізації на вул. Вересневій. Загалом завершили поточний середній ремонт суцільним покриттям на 54 вулицях.
Мер Києва постійно перевіряє всі об’єкти дорожнього будівництва. Олександр Густєлєв та Віталій Кличко на будівництві дороги
Сьогодні тривають капітальні ремонти на семи столичних дорогах. Проводиться масштабне оновлення однієї з головних магістралей Оболоні — проспекту Героїв Сталінграда. Капітальний ремонт усього проспекту виконували аж у 1989 році. Наразі роботи проводять на ділянці від вул. Маршала Малиновського до вул. Маршала Тимошенка. У нічний час дорожники влаштовують нове асфальтове покриття. На інших частинах проспекту оновлюють тротуари. Раніше середній шар дорожнього покриття вже влаштували на ділянці від вул. Приозерної до вул. Архипенка. Повністю всі роботи з капітального ремонту на проспекті планують закінчити наступного року.
Ремонтуються й інші вулиці. Зокрема, на вул. Андріївській на завершальному етапі реконструкція ще одного кварталу — на ділянці від вул. Сагайдачного до вул. Набережно-Хрещатицької. На ділянці від Боричевого току до вулиці Сагайдачного роботи завершили. Триває капітальний ремонт в центрі міста — на вулицях Льва Толстого, Івана Франка тощо.
— Як відомо зі слів мера столиці Віталія Кличка, головний етап капремонту Кільцевої дороги завершать до листопада…
— Так, вже в цьому місці буде вільний рух транспорту, без корків. Роботи тривають на двох ділянках Кільцевої. Будується ділянка від просп. Рокоссовського до вул. Богатирської. Нова траса по вулиці Рокосовського — це продовження Кільцевої дороги. Тут зводять два шляхопроводи, потрібно оминути естакадою залізничні колії.
По завершенні робіт транспорт, особливо транзитний, оминатиме площу Шевченка, та інші вулиці Мінського масиву й зможе Кільцевою дорогою потрапити аж на Одеську площу й південний виїзд з Києва. Об’єкт складний з інженерного погляду, адже крім автомобільного і залізничного шляхопроводів включає перекладання газопроводу та інших мереж, влаштування сучасного LED-освітлення, тротуарів тощо. Рух новозбудованою ділянкою плануємо запустити до нового року. Хочу зазначити, що вона поєднається з вул. Сім’ї Кульженків, яка була відреконструйована у 2019 році.
Також проводиться капремонт Кільцевої дороги від Одеської площі до вул. Ватутіна. Це 3 км дороги, на технічний стан якої було дуже багато нарікань, і яку тільки минулого року Київська область передала на баланс міста. Зараз вже влаштовуємо тут другий шар покриття, і в листопаді відновимо рух.
Паралельно проводимо капітальний ремонт дороги-дублера — вул. Лятошинського. Повністю його завершимо вже наступного року. Тут довелося замінити інженерні мережі, тому дамо дорозі вистоятися і у 2021-ому остаточно заасфальтуємо. Це нормальна європейська практика — при виконанні масштабних робіт, де є важливі комунікації, дати вистоятися дорозі перед влаштуванням останнього верхнього шару покриття.
Нагадаю, що у минулі роки місто виконало капітальний ремонт на значній частині Київського напівкільця, яка була на балансі міста. Зокрема, відремонтували просп. Академіка Палладіна, вул. Заболотного, Кільцеву дорогу від просп. Перемоги до вул. Микільської.
МІСЦЕ ЕМОЦІЙ — ПЕЙЗАЖНА АЛЕЯ
На оновленій Пейзажній алеї зробили гарну підсвітку
— Які об’єкти для вас є особливими, де найбільш доклали зусиль та емоцій?
-Пейзажна алея мала стати красивою, сучасною, зручною, й швидко відремонтованою. Тому вкладалися в цю роботу всією душею. Нагадаю, що замовником робіт була КК «Київавтодор». Торік зробили верхню терасу. А днями відкрили для прогулянок і нижню терасу схилу, яка довгі роки була захаращеним місцем. На ній збудували нові сходи. І тепер з’явилась чудова можливість спуститись до Воздвиженки.
На Пейзажній алеї провели дуже багато роботи, яку не видно — з підземними комунікаціями, укріпленням схилів, системою водовідведення. Матеріал для мощення доріжок підібрали довговічний — гранітна бруківка, якою вимостили 10 тисяч квадратних метрів території. Проблемою Пейзажної алеї було хаотичне паркування. Для уникнення цього встановили 30 автоматичних болардів. Аби Пейзажна алея була безпечною та красивою, влаштували 118 опор освітлення. Змонтували система відеонагляду, запрацювали на променаді й тривожні кнопки. Запрошую всіх киян й гостей міста прогулятися гарною новою локацією».
ЗИМА, НА ЯКУ ЧЕКАЮТЬ
— Громадяни полюбляють зневажливо висловлюватися у бік комунальників, мовляв, зима їх застала зненацька. Але ж з 15 жовтня дорожні служби стали на чергування, стежать за прогнозами Укргідрометцентру, моніторять дані постів спостереження на підходах до міста…
— Ви ще забули додати про останні приготування дорожньої служби та комунальних транспортних підприємств до зими… Що стосується дорожньої галузі. Цьогоріч підприємства комунальної корпорації «Київавтодор» мають 586 одиниць спеціалізованої техніки для роботи взимку. Вже тиждень, з 15 жовтня, у кожному шляхово-експлуатаційному підприємстві на цілодобовому чергуванні перебувають по п’ять одиниць спеціалізованої техніки. З 1 листопада вся зимова спецтехніка та механізми чергуватимуть у цілодобовому режимі.
Восени обов’язково перевіряють готовність техніки до зими у кожному районі
У випадку надзвичайних ситуацій зі снігом залучимо ще 123 одиниці спецтехніки сторонніх організацій.
Підготувався до роботи взимку і громадський транспорт столиці. КП «Київпастранс» завершує придбання необхідних витратних матеріалів, комплектів зимових шин, запчастин та протиожеледних матеріалів, перевірку системи опалення салонів тролейбусів, автобусів і трамваїв.
Для очищення трамвайних колій, контактної мережі та зупинок громадського транспорту підготували снігоочисники, трактори з відвалами та щітками, самоскиди, екскаватори-навантажувачі та посипальну техніку.
За шість років ми напрацювали чіткий алгоритм дій на випадок погіршення погодних умов та снігопадів. Моніторимо прогнози погоди й дані постів спостереження, яких на основних напрямках біля столиці є п’ять одиниць, й розпочинаємо превентивну обробку вулично-дорожньої мережі протиожеледними матеріалами, зокрема, рідкими хлоридами. Це допомагає уникнути снігових накатів та ожеледиці на проїжджій частині. Біля мостів, узвозів, головних магістралей виходить на чергування снігоприбиральна техніка. Тож, чекаємо на перші випробування снігом.
,