Обіцянки мера в черговий раз можуть не збутися
У столиці розпочинається підготовка до будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену, яка об’єднуватиме кільцеву дорогу з житловим масивом Троєщина. Відповідні роботи передбачені розпорядженням КМДА № 2108, яке підписане 5 жовтня 2021 року.
Метро нездійснених обіцянок: чому лінію на Виноградар не відкриють у 2021 році
Хоча цей міст, за словами самого ж Кличка, повинні були відкрити… ще минулого року. У 2020-му тепер він так само твердо обіцяє зробити це до кінця нинішнього року. Це доводиться попередніми розпорядженнями голови КМДА.
Розпорядження № 1882 від 19 жовтня 2018 року містить чіткі терміни: «Здійснити у 2018-2025 роках будівництво Подільсько-Вигурівської лінії Київського метрополітену від Кільцевої дороги на житловий масив Вигурівщина-Троєщина з двома електродепо». З цієї «семирічки» 2018-2020 роки відводилися під розробку проектної документації.
У документі від 5 березня 2021 року № 480 терміни споруди переглянули: тепер на один лише проект відводилося не два роки (2018-2020), а цілих п’ять – 2018-2023.
А в останньому дати не зазнали змін; зате оновилися інші пункти: наприклад, тепер гензамовники і генпідрядники повинні бути визначені для кожної окремої ділянки.
«Загалом, побоювання мера називати конкретні терміни цілком зрозумілі. Незрозуміло тільки, навіщо так відверто піаритися на об’єкті, який планується будувати цілу вічність. Іншими словами-добудувати не планується. Тому в новому розпорядженні КМДА про будівництво метро на Троєщину і прибрані тимчасові орієнтири. Раніше в розпорядженні було сказано про намір «здійснити в 2018-2025 роках» будівництво Подільсько-Вигурівської лінії від Кільцевої дороги до житлового масиву Вигурівщина-Троєщина. Тепер в цьому пункті дат немає», – пише директор Інституту соціально-політичного проектування «Діалог» Андрій Миселюк.
За інформацією зі свіжого звіту про виконання в першому півріччі 2021 року «Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури міста Києва на 2019-2023 роки», на її реалізацію в 2021 році планувалося витратити 21,19 млрд гривень (у тому числі — 19,89 млрд гривень з бюджету Києва), а при її коригуванні у вересні 2020 року міська влада ще й збільшила кошторис до 21,2 млрд гривень.
Але міська влада повною мірою виконала лише 1 захід зі 150 запланованих на 2021 рік. Тобто не змогла розпочати ані будівництво метро на Троєщину (планувалося освоїти на цьому в 2021 році 3,5 млрд гривень), ані метро на масив Новобіличі (716 млн гривень) чи метро в бік Харківської площі (207 млн гривень).
Водночас слідчі Нацполіції продовжують розслідувати факти можливих бюджетних «розпилів» при будівництві Подільсько-Воскресенського мостопереходу. Нещодавно, в рамках вже щонайменше третього кримінального провадження, правоохоронці встановили, що в 2020 році на цих роботах могло бути украдений 4,5 млн гривень-генпідрядник ТОВ «Екобудтрейд» не провів деякі роботи, які зобов’язаний був провести.
Читайте також:
Відкриття Подільського моста: названі умови
Подільсько-Воскресенський міст: чому проєкт вважають провальним та хто і як “відмиває “на ньому гроші