Пам’ятайте: ДСТУ — це ЗАКОН.

 

Достеменно відомо, що вимоги Державних стандартів України є обов’язковими для виконання, але нажаль ще мало хто з учасників дорожнього руху з ними добре знайомий. Саме з такою інформацією адміністрація сайту «АКТИВИСТ» детально ознайомлюватиме користувачів нашого електронного посібника, адже саме в таких нормативних документах можна знайти багато цікавого та корисного, а саме:
Якщо переглянути ДСТУ 4100-2002, можна пересвідчитись, що в ньому йдеться про дорожні знаки, призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на дорогах і вулицях, а також правила їх застосування на усіх дорогах, що експлуатуються та будуються.
Згідно п.10.1 цього стандарту дорожні знаки повинні розташовуватись так, щоб їх добре бачили учасники дорожнього руху, як у світлий, так і в темний час доби, була забезпечена зручність експлуатації і обслуговування, а також було неможливе їх ненавмисне пошкодження. При цьому вони не повинні бути затулені від учасників дорожнього руху будь-якими перешкодами (зеленими насадженнями, щоглами зовнішнього освітлення тощо).
Під час розташування дорожніх знаків повинна бути забезпечена спрямованість інформації, яку вони передають, тільки до тих учасників руху, для яких її призначено. На ділянках доріг, де дорожню розмітку важко побачити (сніг, бруд тощо) або її не можна відновити, повинні бути встановлені відповідні за змістом дорожні знаки.
Встановлення чи демонтаж дорожніх знаків без узгодження з підрозділами Державтоінспекції МВС України заборонено. Дорожні знаки, застосування яких було викликане причинами тимчасового характеру (дорожньо-ремонтні роботи, сезонні особливості руху тощо), повинні виконуватися на жовтому тлі або установлюватися на щитах жовтого кольору. Ці знаки повинні бути негайно демонтовані після усунення зазначених причин тимчасового характеру.

А ось ДСТУ 3587-97 встановлює вимоги до експлуатаційного стану автомобільних доріг, вулиць населених пунктів, залізничних переїздів та технічних засобів організації дорожнього руху.
Тут теж можна знайти дуже багато корисного. Наприклад, дорожнє покриття проїзної частини не повинно мати просадок, напливів, вибоїн чи інших деформацій, які ускладнюють рух транспортних засобів, а строк усунення таких пошкоджень – одна доба, (весною та восени – п’ять діб).
Люкам каналізаційних колодязів та решіткам водовідведення встановлені допустимі відхилення щодо рівня проїзної частини – 1 см і 2 см відповідно. На усунення невідповідності відводиться тиждень з моменту виявлення, а їх заміна повинна здійснитись на протязі доби.
Дорожня розмітка повинна бути відновлена на протязі 30 діб з моменту виявлення пошкодження в випадку зношення її елементів більш ніж на 30% для нітрофарби та 50% для термопласта.
Заміну джерела світла світлофора, який вийшов з ладу чи невідповідає технічним вимогам, треба виконати на протязі доби з моменту виялення несправності, а пошкоджену електросхему чи електродріт, які знаходяться в середині корпуса світлофора — на протязі 3-х діб.

Існує ще такий стандарт, як ДСТУ 4123-2006. Він поширюється на пристрої примусового зниження швидкості дорожньо-транспортної техніки на вулично-дорожній мережі і установлює загальні вимоги і правила його застосовування.
В цьому Державному стандарті наголошується, що пристрій примусового зниження швидкості можна застосовувати в районі розташування дитячих та навчальних закладів, зон масового відпочинку, перед нерегульованими пішохідними переходами, розташованими поза межами перехресть, перед нерегульованими перехрестями за відповідного обґрунтування.
Елементи примусового зниження швидкості можна застосовувати в місцях інтенсивного руху транспортних засобів у житлових зонах та прилеглих до дороги територіях. На ділянках доріг, де застосовують елементи примусового зниження швидкості, треба встановлювати дорожній знак 1.11 «Пагорб».
Крім того, схеми розміщення елементів примусового зниження швидкості підлягають обов’язковому погодженню в установленому порядку згідно чинного законодавства. Тобто, якщо схему дорожнього руху не узгоджено з Державтоінспекцією, такий пристрій повинен бути демонтований.

Отже, якщо ці умови не дотримані згідно наведених Державних стандартів, можете вже сьогодні сміливо починати турбувати відповідні інстанції зверненнями. І це далеко не повний перелік всього того, над чим ми разом з вами будемо працювати.
Напевно, у вас виникає елементарне запитання: хто ж відповідає за те, що порушення ДСТУ переважним чином можна спостерігати не тільки місяцями, але на протязі років? Роз’яснюєм, що відповідно до Закону України «Про міліцію» на органи внутрішніх справ покладений обов’язок контролю над утриманням в належному технічному стані і чистоті доріг.
Крім того, одним з основних завдань міліції є забезпечення безпеки дорожнього руху. Про це йдеться і в Законі України «Про дорожній рух»: забезпечення безпеки дорожнього руху, державний контроль за додержанням законів, правил і нормативів у цій сфері покладено на Державтоінспекцію МВС України. В відділеннях ДАІ навіть існують відповідні посади інспекторів і групи ОДР, які зобов’язані контролювати стан доріг та складати приписи власникам на усунення недоліків на автошляхах в разі їх виявлення. Також в 111-му Наказі МВС наголошується на тому, що після прибуття на маршрут патрулювання або пост працівник підрозділу ДПС отримує від працівника, якого він змінює, інформацію про скоєні пригоди, дорожні роботи, що проводяться, стан спеціальних технічних засобів. Про прийняття маршруту патрулювання (поста) і виявлені недоліки працівник підрозділу ДПС доповідає командирові або відповідальному по підрозділу ДПС.
Однак, як показує практика, працівники ДПС ДАІ МВС України не надто поспішають приділяти особливу увагу цим проблемам сьогодення. Та воно і зрозуміло, адже сьогодні ні для кого не таємниця, що працівнику ДПС ДАІ в гонитві за «планом» по протоколам комфортніше влаштувати засідку десь в насидженому, так званому, «хлібному» місці, наприклад, під безпідставно встановленим дорожнім знаком чи табличкою з метою «розвести» водія, аніж винести припис власнику дорожньо-шляхової мережі на усунення порушень держстандартів.

Так чи готові ми, автовласники, інші учасники дорожнього руху та прості пересічні громадяни України й надалі терпіти таке зухвале ставлення до нас з боку владних структур, яких ми утримуєм за рахунок власних податків?
Впевнені, що переважна більшість з вас вже зараз сказали собі «НІ». Інакше чиновники й надалі будуть розповідати, які нищівні суми закладені в поточному році на ті чи інші ремонтно-відновлювальні роботи. Адже та сила-силена автовласників, яка не хоче розбивати свої транспортні засоби на наших так званих «фронтових дорогах», постійно провалюючись в ями та колдобини, цілком можуть змусити Деравтоінспекцію виконувати свою роботу. Для цього всім нам достатньо не бути байдужим і не чекати, доки інспектор за власної ініціативи почне виконувати свої службові обв’язки. Кожен автомобіліст чи звичайний громадянин, виявивши якесь порушення, чи то буде яма, чи проваленний (виступаючий), або взагалі відсутній (зламаний) люк чи решітка водовідведення і т.д., може написати заяву в міське відділення ДАІ чи інформаційний запит з фотографіями в додатках. Якщо на вашу заяву отримаєте відписку, а пошкодження так і не буде приведено в належний стан, тоді можна скласти скаргу до обласного Управління ДАІ чи до органів прокуратури. Також можна подзвонити черговому по ДАІ та зробить усну заяву про порушення норм та стандартів, як правило це теж досить дієво, якщо ж через певний час справа не зрушилась з місця треба переходити до письмової переписки.
Сподіваємось що ми в доступній формі викладаємо свої матеріали з метою, аби поступово ввести вас в курс тих справ, якими, сподіваємось, найближчим часом почнемо займатися разом. В наступних випусках нашого електронного посібника ми більш докладніше зупинимось на питаннях впровадження нового механізму, за допомогою якого можна змусити закон працювати саме на вас та почнемо викладати свої практичні напрацювання.

З повагою, адміністрація сайту.

 

Использование материалов с сайта и форума АКТИВИСТ, разрешено только со ссылкой на сайт: http://aktivist.in.ua/