Чи може працівник міліції бути свідком ???

Практично кожен з нас хоч раз в своєму житті, чи то водій, чи простий перехожий, мав щастя зустрітися з працівниками міліції в зв’язку з виконанням останніми своїх службових обовязків чи інше.

Іноді ситуація складається таким чином, що працівник міліції в межах своїх повноваженнь реалізуючи своє право, передбачене ст.10 Закону України про міліцію - п.5 — припиняти адмінстративні правопорушення, і здійснювати провадження у справах про них, приступає до складання протоколу про адміністративне правопорушення чи то за куріння у невстановленому місці, чи розпивання спиртних напоїв або порушення правил дорожнього руху.
Нерідко постає питання, чи може напарник міліціонера, що складає протокол, бути свідком та бути вписаним до протоколу про адміністративне правопорушення?
В основі даного питання є скоріше психологічна складова, оскільки з метою чинити психологічний тиск міліціонер таким чином дає зрозуміти громадянину, що він має свідка-напарника — також людину у формі, та 7начебто в правопорушника немає ніяких шансів, щоб оскаржити інкриміноване правопорушення.
Якщо заглибитися, в це питання, тоді можна побачити — наступне:
Згідно статті 272. Кодексу України про адміністративні правопорушення

Свідок.

Як свідок у справі про адміністративне правопорушення може бути викликана кожна особа, про яку є дані, що їй відомі які-небудь обставини, що підлягають установленню по даній справі.
На виклик органу (посадової особи), у провадженні якого перебуває справа, свідок зобов’язаний з’явитися в зазначений час, дати правдиві пояснення, повідомити все відоме йому по справі і відповісти на поставлені запитання.
Фактично кожна особа має шанс бути свідком.
Але чи є працівник міліції при виконанні службових обовязків такою особою, залишається двояке трактування.
Законом України про міліцію чи іншими нормативно-правовими актами не зазначено, що працівник міліці бути свідком, та вписаним до протоколу про адміністративне правопорушення.
Відповідно до ст.20 Закону України «Про міліцію» ніхто не має права покласти на працівника міліції виконання обов’язків, не передбачених чинним законодавством.
Зокрема лише в одному, практично єдиному документі, яким є Постанова КМУ 1103 від 17 грудня 2008 р. N 1103 Про затвердження Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду.

4. Огляд на місці зупинки транспортного засобу проводиться у присутності двох свідків.

Не можуть бути залучені як свідки працівники міліції або особи, щодо неупередженості яких є сумніви.

Тобто зазначена постанова, яка пройшла реєстрацію в Мінюсті, фактично розроблена професійними юристами, які недарма відсторонили працівників міліці від їхньої участі у ролі свідків, що може призвести до зловживаннь при здійсненні суміщених обов’язків, адже міліція — це орган дізнання за кримінальним правом і одночасно бути і слідчим, і органом обвинувачення та ще й виносити постанову в справі про адміністративне правопорушення — це правова колізія.
Одним з варіантів оскарження протиправних дій працівників міліції, коли в протокол про адміністративне правопорушення записаний напарник працівника міліції, є наступний крок.
Ст 256 Куап Зміст протоколу про адміністративне правопорушення.
У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є;

Власне,можемо побачити наступне: яку адресу свідка буде занесено до протоколу про адміністративне правопорушення?

Ні один працівник міліції до протоколу не внесе домашньої адреси напарника, якщо звичайно перебуває у здоровому глузді та розуміє, що за це вже настає кримінальна відповідальність за ст. 366 Службове підроблення.

1. Службове підроблення, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення документів, а також складання і видача завідомо неправдивих документів.

Якщо працівник міліці буде знову ж таки хитрувати і вписувати в графу свідки напарника з зазначенням юридичної адреси свого місця служби, про це можна вказати в своїх поясненнях до протоколу: В ПРОТОКОЛІ СЕРІЇ …ПРАЦІВНИК ДАІ Лозовий Валерій Михайлович вписав неправдиві відомості стосовно свідка — місцме його проживання зазначено адресу, за якою знаходиться юридична особа, при цьому не зазначено, що це адреса місця роботи — ВДАІ з ОАТ міста Києва. Такі дії свідчать про намагання приховати службове становище свідка через усвідомлення того, що при виконанні службових обов’язків працівник ДАІ не може бути свідком.

Все викладене в даному матеріалі є напрацюванням колективу сайту АКТИВИСТ. Зібране з різних джерел та викладене у формі, що дозволяє громадянам, які не володіють юридичними знаннями, відстояти своє право заставити працівників міліції виконувати вимоги Закону.

Обсуждение статьи на нашем форуме в этой теме.

Использование материалов с сайта и форума АКТИВИСТ, разрешено только со ссылкой на сайт: http://aktivist.in.ua/